06 december 2009

Jack Rose RIP

Jack Rose var en människa som fick alla i sin närvaro att känna sig viktiga, som att just det samtalet faktiskt hade betydelse. Jag träffade inte Jack mer än kanske vid halvdussinet olika tillfällen men slogs likväl av hans värme, omtänksamhet och eftertanke. Jag älskade hans person lika mycket som hans musik och det om något bör få de flesta att förstå hur speciell han var. Musikaliskt var det mångt och mycket han som fick tilbaka min tilltro till gitarrmusik som må vara tekniskt krävande men som framförallt är så fullspäckad med känslor att det är oundvikligt att sugas med. Jack Rose blev 38 år och jag vet att det är många som idag liksom jag både sörjer en vän och en fullständigt enastående musiker. Mina tankar går till Jack, familjen och de närmast anhöriga.

Inga kommentarer: